top of page

Matgrupp

Offentlig·84 medlemmar
Denis Zheleznyi
Denis Zheleznyi

Korrekt dokumentation spelar en avgörande roll vid ISO-certifiering. Först måste du förbereda grundläggande dokument som beskriver företagets policyer inom standarden. För ISO 9001 ska till exempel en kvalitetsmanual, dokumenthanteringsrutiner och en revisionsplan skapas. Alla processer ska dokumenteras och stödjas av register, inklusive loggar för kvalitetskontroll, resultat av internrevisioner och korrigerande åtgärder. Det är också viktigt att ha dokumentation som stödjer efterlevnaden av standarder, t.ex. kalibrering av utrustning och utbildning av anställda. Den goda nyheten är att en dedikerad tjänst som https://isocertifiering.nu kan hjälpa till att organisera förberedelseprocessen, ta fram dokumentation och gå igenom revisionsstegen. Med rätt förberedelser och rätt verktyg blir ISO-certifiering en mer hanterbar uppgift!

Olesya Solonenkova
Olesya Solonenkova
för 3 dagar sedan

Jag håller med, det är en intressant fråga. Jag har inte så mycket erfarenhet av det här området, men dokumentation är verkligen viktigt för alla standarder. Jag stöder helt uppfattningen att intern förberedelse och tydligt underhåll av alla processer är ett viktigt steg. I vilket fall som helst är det viktigt att följa kraven i standarden för att undvika problem under revisionen. Tack för den användbara informationen!

Like

Om

Välkommen till gruppen! Här kan du och andra matglada dela r...

medlemmar

bottom of page